پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4931
-
الف
+

کدام بازیگران ایرانی در 28 دی متولد شدند؟

امروز 28 دی ماه سالروز تولد چند تن از هنرمندان ایرانی است که در این گزارش به معرفی بیشتر آنها می‌پردازیم.

امروز 28 دی ماه سالروز تولد چند تن از هنرمندان ایرانی است که در این گزارش به معرفی بیشتر آنها می‌پردازیم.

به گزارش آی‌فیلم، روز تولد چهرههای مشهور یکی از روزهای مهم برای طرفداران آنهاست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کدام چهره های مشهور ایرانی در 28 دی ماه متولد شده اند.

این چهره های مشهور ایرانی در 28 دی ماه متولد شدهاند:

حسن معجونی

حسن معجونی متولد 28 دی 1346 در زنجان است. حسن معجونی با ایفای نقش در سریال مسافران به کارگردانی "رامبد جوان" فعالیتش در تلویزیون را آغاز کرد و در بین مردم شناخته تر شد. حسن معجونی در سریال شمعدونی دومین تجربه بازی در سریالهای تلویزیونی را در سال 93 رقم زد.

حسن معجونی از اواسط دهه 71 بود که با بازی در نمایش‌هایی همچون عروسی خون (دکتر علی رفیعی)، شب های آوینیون(کورش نریمانی) و… به عنوان بازیگری مستعد مطرح شد.

رسول نجفیان

نجفیان در 28 دی 1338 در تهران به دنیا آمد. وی سال 1348 در هنرکده تئاتر آناهیتا فعالیت داشت. پدر و مادری وی اهل همدان و روستای رباط شورین هستنداصالت وی به ایل بختیاری بازمی گردد اما متولد تهران است. نجفیان دارای مدرک کارشناسی روان شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال 1356 است.

موسیقی را از جوانی دنبال می کرد و نواختن دوتار را توسط یک روستایی به نام عاشق حیدر همدانی فراگرفت. پس از آن نیز آموختن موسیقی را نزد استاد اسماعیل مهرتاش ادامه داد. نجفیان در زمینهٔ موسیقی نیز فعال است و تا کنون آلبوم های رسم زمونه و با عاشورا می گریم را منتشر کرده است. ترانه رسم زمونه از ترانه های بسیار معروف او است شعر این ترانه که گفتم برگی از خاطراتم بود در کودکی و نوجوانی فکر می کنیم مرگ نزدیک ما نیست وقتی پدر، مادر، برادر رفتند و بعد از آن منزل پدری که واقع در میدان حسن آباد بود خراب شد درست 20 سال پیش منشأء این شعر درست شد.

سریال‌های «در حاشیه» و «مرد هزار چهره» از سریال‌های معروف این بازیگر است. 

ه خ / س م

 

نظر شما
ارسال نظر